Quantum Computer- Kuantum Bilgisayarlar. ~ Kod Mutfağı

SIRIUS information technology Ar-Ge Danışmanlık Blog Sitesine Hoşgeldiniz !

11 Mayıs 2016 Çarşamba

Quantum Computer- Kuantum Bilgisayarlar.

Quantum Computer

Zaman ilerledikçe, teknoloji hızla gelişiyor. Tarihten günümüze, teknolojinin ilerlemesine yön veren aygıt hiç şüphesiz ki bilgisayarlar. Günümüzde smart ( akıllı ) kavramı çok popüler. Herhangi bir aygıta, araca, makine, ya da en kaba tabirle bir demir yığınına ya da elektronik parça topluluklarını can vermek için bilgisayar kullanımı şart. Kendi kendine karar verebilen makineler elde edebilmek için bir işleme birimi ( unit processing )' ne ihtiyaç duyuluyor. Bu ihtiyacı bilgisayarlarla çözüyoruz. 

Teknolojinin hızla gelişmesi,  herhangi basit işlemi günlerce sürede çözebilen, oda büyüklüğündeki bilgisayarları; daha karmaşık işlemleri saniyeler içinde çözen, cebimizde taşıyacağabileceğimiz bilgisayara dönüştürerek, insanoğlunun hizmetine sunulmuştur. Günümüz bilgisayarların tarihçesine şöyle bir bakacak olursak:

  • 1. Kuşak (1950-1958): Lambalı teknolojiye dayanan Eniac benzeri çok büyük aygıtlar.
  • 2. Kuşak (1958-1964): Transistör kullanan bilgisayarlar.
  • 3. Kuşak (1965-1971): Transistör yerine tümdevre kullanan bilgisayarlar. Bu dönemde bilgisayarları kendi aralarında iletişim de kurabiliyorlar.
  • 4. Kuşak (1972-günümüz): Günümüz bilgisayaları[1].

Günümüz bilgisayarları 1 ya da 0 mantığına dayanarak çalışmaktadır. Bilgisayarlar için herhangi bir problemin çözümü ya vardır ya yok. Dünyaca ünlü yazar William Shakespeare ' nin sözü gibi olmak ya da olmamak işte bütün mesele bu. Günümüz bilgisayarları da her konuyu bu mesele gibi ele alır.

Ancak teknoloji bize yakın gelecekte ya da şuan, yeni bir bilgisayarı hayatımıza dahil edecek. Quantum Computers- (Kuantum Bilgisayarlar ).  

İyide Nedir Bu Bilgisayarlar? 

Normal klasik bilgisayarlar, bitlerden oluşan hafıza yapısına sahiptir. Her bit 1 ve ya 0 değerini alır. Kuantum bilgisayarları ise ( quantum computers) kübitlerden( qubits ) oluşan seriler içerir. Tek bir  kübit(qubit) 1, 0 ya da bu ikisi arasındaki bir değeri alabilir. Yani Shakespeare şu zaman olsaydı ve bilgisayarların sorunu çözme felsefesi ile ilgili bir yaklaşımda bulunsaydı, olmak ya da olmamak ya da olmakla olmamak arasında, işte bütün mesele buralarda bi yerlerde, gibi yaklaşımda bulunması kaçınılmaz olacaktı.

Şimdi Ne İşe Yarayacak Diyosunuz?

Yine tarihten bir örnek vermek isterim. Bildiğiniz üzere, Michael Faraday elektrik motorunun mucitidir.
Faradayın, uzun uğraşlar sonucunda ürettiği ürününü inceleyenler, Faradaya şu soruyu yöneltirler : 

-İyide Faraday kardeş, ne işe yarayacak bu ?

Faraday bu hiç durur mu hemen yapıştırmış cevabı:

-  Yeni bir çocuk doğduğunda ne işe yarıyor peki ?

 

Yaaaa, böyle olur bu işler..

 

Her neyse yeni gelen bu bilgisayarları IBM bizim için bulut üzerinden kullanıma aç(mış)tı. İşte 

http://www.research.ibm.com/quantum/ bu linkten ilgili sayfaya ulaşarak, daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. IBM hazırlamış olduğu dersleri çalıştıktan sonra quantum bilgisayarların lojik kapılar hakkında bilgi sahibi olabilir, quantum algoritması hakkında daha detaylı olarak inceleme yapmış olabilirsiniz. 

Hepinize Kolay Gelsin.. 


 

[1] : https://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar%C4%B1n_tarih%C3%A7esi